Documente necesare Registrul Unic de Control

/

Documente necesare Registrul Unic de Control

Registrul unic de control este un document eliberat de Anaf, obligatoriu pentru toate persoanele juridice pe care il vor prezenta organelor abilitate in cazul unui control al firmei.

Conform Legii 252/2003, registrul unic de control poate fi achizitionat, de la directia generala de finante publice (ANAF) de pe raza teritoriala in care isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare fiscala la un cost de aproximativ 30 de lei.

In timp unui control fiscal din partea ANAF pe registrul unic de control se for consemna urmatoarele:

  • Numele persoanelor care efectueaza controlul;
  • Numarul de pe legitimatia de control;
  • Unitatea de care apartin persoanele insarcinate cu controlul;
  • Perioada controlului;
  • Obiectivul controlului;
  • Motivul legal in baza caruia se efectueaza controlul;
  • Numarul si data delegatiei/ale ordinului de deplasare.

Documente necesare eliberare registrul unic de control:

  • Copie B.I./C.I. pentru persoana delegata;
  • Cerere pentru eliberarea registrului unic de control;
  • Copie CUI societate comerciala pentru care se solicita eliberarea registrului unic de control;
  • Delegatie pentru persoana care depune cererea, impreuna cu documentatia aferenta.

In cazul in care nu se achizitioneaza Registrul Unic de Control in termen de 30 de zile de la eliberea Certificatului de inregistrare se risca o sanctionare cu o amenda cuprinsa intre 500 si 1.000 de lei.

De asemenea in timpul controlului fiscal daca se refuza prezentarea Registrului Unic de Control la solicitarea organelor de control specializate, amenda este cuprinsa intre 1.000 si 2.000 de lei.

Ai nevoie de ajutor cu serviciile de contabilitate si cele conexe fiscale precum obtinerea registrului unic de control?

Contacteaza echipa de Experti Contabili Sector 4 Bizun si te vom ajuta cu tot ce ai nevoie! 🙂

Lasă un comentariu