Procedura inchidere firma – Acte necesare inchidere firma 2025 indiferent de situatie, numar asociati si alte aspecte legale
Procedura de inchidere firma implica este influentata de mai multi factori.
Aceasta procedura de inchidere consta in parcurgerea unor etape obligatorii: dizolvarea, lichidarea si radierea.
Odata finalizate dizolvarea si lichidarea, este necesara radierea firmei, marcand incetarea definitiva a existentei acesteia ca persoana juridica, respectiv inchiderea firmei.
Este important de subliniat ca dizolvarea nu echivaleaza cu inchiderea firmei.
Dizolvarea are ca efect imposibilitatea firmei de a mai desfasura operatiuni comerciale, dar aceasta ramane in fiinta pentru a parcurge etapa de lichidare.
Inchiderea firmei este rezultatul final al parcurgerii tuturor etapelor, inclusiv radierea.
Impreuna cu firma noastra de contabilitate, puteti incepe inchiderea firmei fara batai de cap.
Procedura inchidere firma, in urmatoarele situatii
- falimentul societatii;
- alte cauze prevazute de lege sau de actul constitutiv al societatii;
- societatea nu mai are organe statutare sau acestea nu se mai pot intruni;
- actionarii/asociatii au disparut ori nu au domiciliul sau resedinta cunoscuta;
- nu mai sunt intrunite anumite conditii referitoare la sediul social;
- societatea nu si-a completat capitalul social, conform legii;
- declararea nultatii societatii;
- trecerea timpului stabilit pentru durata societatii;
- hotararea adunarii generale;
Legea 31/1990 prevede ca firmele se inchid si in urmatoarele cazuri speciale specifice acestei forme de societate: reducerea numarului asociatilor la unul singur si diminuarea activului net al societatii.
Conform art. 233 alin. (1) din Legea 31/1990: „Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
Dizolvarea are loc fara lichidare, in cazul fuziunii ori dizolvarii totale a societatilor sau in alte cazuri prevazute de lege.
Acte necesare inchidere firma 2025
Procedura de inchidere a firmei se parcurge in doua etape principale: dizolvarea si radierea.
Acte necesare pentru inregistrarea in Monitorul Oficial a hotararilor de dizolvare
Cererea de inregistrare a mentiunii de dizolvare:
Formular tipizat al Oficiului National al Registrului Comertului.
Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor:
Hotararea de dizolvare si lichidare concomitenta a societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege pentru modificarea actului constitutiv.
Aceasta trebuie sa includa acordul privind repartizarea si lichidarea patrimoniului societatii si asigurarea stingerea sau regularizarea pasivului in acord cu creditorii.
Dovada platii tarifului legal de publicitate.
Acte necesare dupa trecerea celor 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial
- Cerere de inregistrare pentru radierea firmei.
- Dovada publicarii in Monitorul Oficial a hotararilor Adunarii Generale a Asociatilor privind dizolvarea.
- Dovada indeplinirii obligatiei de calculare, retinere si plata a impozitului pe venit din lichidarea societatii.
Situatii particulare
In unele cazuri, este necesara depunerea suplimentara a altor acte pentru ca cererile sa fie admise de Oficiul National al Registrului Comertului. Acestea pot include:
- Dovada acordului creditorilor privind stingerea sau regularizarea pasivului.
- Dovada autorizatiilor/avizelor eliberate de autoritatile competente, necesare ca o conditie prealabila pentru radierea firmei din registrul comertului.
- Dovada imputernicirii persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.
Tarife pentru inchiderea unei firme 2025
Inchiderea unei societati cu raspundere limitata (SRL) implica parcurgerea mai multor etape si poate dura intre 45 si 60 de zile.